Taylor Swift 1989 – Album review

ts1989

Äntligen. Efter 2 års längtan är albumet tillslut här. Hennes smeknamn Slayor Swift passar verkligen perfekt nu då hon tar över alla charts som finns i princip.

Med detta album har Taylor valt att totalt lämna sina countryrötter vilket var ganska väntat då jag själv endast skulle kalla hennes debutalbum country. Pop är hennes nya genre och det tycker jag är jättekul för hon tar verkligen risker och blandar in lite 80 tals pop med modern. Hon sa under releasen igår att hon ville göra musik som får en att dansa, men också tänka. På mig funkade det iallafall.

Albumet inleds med låten welcome to New York” som är perfekt för albumet. Jag älskar introt och ”It’s a new soundtrack, I could dance to this beat forevermore”. Jag tycker det samlar ihop hela albumet i stort sätt då istället för heartbreak är det mer ett roligt album som visar hennes självständighet.

Taylor släppte sitt album RED i oktober 2012 och dejtade en månad efter det Harry Styles. Galet fan av dem båda som jag var så var detta en väldigt intressant period att vara vid livet. Dock var jag jätteledsen när de gjorde slut och hon precis hade släppt ett album då jag var tvungen att vänta i två år på att få höra vad som hände. Nu har jag iallafall några svar då alla låtar på albumet som handlar om en kille garanterat är om Harry eftersom han är den ända hon dejtat de senaste 2 åren.

Jag spenderade hela gårdagen med att lyssna på albumet, non stop. Älskar det så mycket. Jag kan inte välja en favoritlåt, men jag har ändå mina favoriter. Style, Out of the woods och wildest dreams. Undra vad dem 3 har gemensamt. Kan det vara Harry Styles kanske… Nej jag lovar att det inte är på grund av honom de är mina favoriter, jag bara känner igen mig i låtarna och då brukar de bli mina favoriter. De är ju så otroligt bra. Men Welcome to New York, Blank Space och this love tycker jag också är jättebra. Och alla andra!!

Bara lyssna på albumet om du levde under en sten igår. Du kommer inte ångra dig.

Har du hört albumet? Vad tycker du? Vilka är dina favoriter?

YouTube Preview Image