One Direction FOUR – Album Review

Namnlös

FOUR är nu tillslut ute. One Direction har verkligen utvecklat sitt sound och gått från radio-pop. till pop/rock till lite mer akustisk/pop och någon mer genre jag inte hittar ord på. Deras första singel från albumet Steal my girl är väl den som låter mest som man förväntat sig. Sedan är det vissa låtar som jag aldrig skulle gissa att det var one direction.

Jag har iallafall hittat mina 5 favoriter och de är utan tvekan 18, Night changes, Ready to run, Stockholm syndrome och Fool’s gold. 18 är min absoluta favorit. Som alltid så faller jag för de lugna låtarna. Det är väl endast Trough the darkmidnight memories som är min favorit och inte är en lugn låt, annars är det I wish från up all night och last first kiss från take me home.

Om jag ska vara ärlig så (för mig) kräver (krävde) FOUR att man lyssnar på det några gånger för att man verkligen ska älska det. Första gången jag hörde det var jag inte jätte imponerad, men efter andra lyssningen fastnade jag för mina 5 favoriter + where do broken heart go (som ligger på en sjätte plats). Nu efter att ha lyssnat på låtarna X antal gånger så börjar jag gilla det mer och mer. Dock har jag lite problem med vissa låtar då tex Spaces gillar jag bara versen och inte refrängen och Act my age gillar jag bara refrängen och inte versen. Men jag lär mig säkert med tiden.

Jag tror iallafall att alla låtar kommer vara grymt bra live och jag längtar otroligt mycket till 23 juni när de tar över scenen på Ullevi i Göteborg. Har du inte köpt biljetter än så tror jag att det möjligtvis kan finnas några kvar att köpa HÄR.

Har du lyssnat på albumet? Har du några favoriter?

YouTube Preview Image

blogstats trackingpixel